پیش‌فروش بلیت قطار برای نیمه اول خرداد از امروز آغاز می‌شود (۲۵ اردیبهشت) افزایش نرخ ارز در هفته‌های گذشته ریشه غیراقتصادی داشت آغاز فروش پیکاپ کرمان موتور با تحویل فوری + جزئیات (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون اشتغال وزارت کار: نرخ بیکاری جوانان ۲۱.۲ درصد است فردا (۲۵ اردیبهشت) یارانه این دهک‌ها واریز می‌شود | مبلغ یارانه چقدر است؟ منتظر کاهش بیشتر قیمت دلار باشید | قیمت دلار چقدر کاهش خواهد یافت؟ پیش‌بینی بورس (سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | سطوح حمایتی نماد‌ها منجی شاخص کل می‌شود؟ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه (سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | سکه امامی به کف شیرین خرید رسید جزئیات طرح فروش سایپا ویژه دهه کرامت ۱۴۰۳ اعلام شد + جدول و لینک ثبت‌نام نایب رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: کاهش ساعت کاری نیاز به نگاه کارشناسی‌ بیشتری دارد توضیحات اتاق اصناف مشهد درباره «شناسه یکتا»ی اصناف عقب‌نشینی ۳۲ هزار واحدی بورس | ۹۰ درصد نماد‌ها منفی شد! (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) حدود ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین، سطح زیر کشت هندوانه بذری در خراسان‌رضوی است ارزان‌ترین و گران‌ترین گوشی‌های سامسونگ سریA چند؟ (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنعانی: وزارت حقوق بشر آمریکایی و صهیونیستی دو روی یک سکه‌اند پیش ثبت‌نام اینترنتی توزیع لاستیک به زودی آغاز می‌شود قیمت گوشت قرمز و گوشت مرغ در بازار امروز (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۱۴ بنگاه املاک از ابتدای سال در مشهد | در ادامه بازرسی‌ها ۲ بنگاه املاک پلمب شد آخرین خبر درباره طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در کمیسیون اجتماعی (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرار مالیاتی ۵۰ میلیاردی ۴ طلافروش در اردبیل آغاز مرحله جدید ثبت نام خودرو‌های وارداتی از امروز دوشنبه (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول قیمت رئیس اتحادیه طلافروشان: با بستن مغازه‌ها هیچ کاری درست نمی‌شود ثبت موجودی طلا برای طلافروشان الزام نیست قیمت ارز‌های مبادله‌ای در بازار امروز (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سکه یک کانال عقب نشینی کرد | حباب سکه امروز چقدر است؟ (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

وجود ۶۰ ماده معدنی در خراسان رضوی | دریافت ۱۰ همت حقوق دولتی از معادن استان

  • کد خبر: ۲۱۵۳۰۴
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲
وجود ۶۰ ماده معدنی در خراسان رضوی | دریافت ۱۰ همت حقوق دولتی از معادن استان
مدیرکل صمت خراسان رضوی گفت: شناسایی بیش از ۶۰ ماده معدنی در خراسان رضوی، این استان را به استانی معدن‌خیز تبدیل کرده است.

امیررضا رجبی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: شناسایی نزدیک به ۱۰۰ میلیون تن ذخایر معدنی جدید از جمله اقدامات شاخص در دولت سیزدهم بوده است. در بخش اکتشاف و استخراج خوشبختانه رشد صددرصدی را شاهد بوده‌ایم.

وی افزود: در حوزه گواهی کشف نیز ۵ دوره مزایده در دو سال اخیر برگزار و ۳۶۰ مورد بهره‌برداری از معادن واگذار شد. این موضوع منجر به افزایش حقوق دولتی نیز شد. یکی از بزرگ‌ترین مزایده‌های معدنی در استان مربوط به معدن ققنوس در منطقه خواف بود و به بهره‌بردار جدید واگذار شد.

وی گفت: ظرفیت سنگ آهن در استان از ۱۷ میلیون تن به ۲۵ میلیون تن در دو سال اخیر رسید و رشدی نزدیک به ۵۰ درصدی پیدا کرد.

مدیرکل صمت خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه اتفاق مثبت دیگر آغاز نقشه‌برداری پهپادی از معادن  استان خراسان رضوی بود، ابراز کرد: این روش به دقت اندازه‌گیری مواد معدنی را افزایش می‌دهد. تقریبا برای ۱۵۰ تا ۱۶۰ معدن تاکنون نقشه‌برداری پهپادی انجام شده است.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم دو کارگروه ملی تعامل کشوری با محیط زیست و منابع طبیعی در مشهد ایجاد شد که بخشی از مسیر‌هایی که سال‌ها بسته بود، خوشبختانه باز شد.

رجبی خاطرنشان کرد: دریافت حقوق دولتی از معادن استان در دولت سیزدهم رشد خوبی پیدا کرد و به حدود ۱۰ همت رسید. در حالی که این عدد در سال ۱۴۰۰، ۸۰۰ میلیارد تومان بود. بخشی از این دریافت حقوق دولتی به خاطر افزایش دقت‌های اندازه‌گیری معادن و بخشی نیز تغییر پایه‌های محاسباتی بود.

وی گفت: طبق تبصره ۶ ماده ۱۴ قانون معادن، ۱۵ درصد از حقوق دولتی معادن باید وصول شده و برای توسعه عمران و زیرساخت‌های شهرستانی که معدن در آن وجود دارد، برگردد. برای اولین بار در دو سال اخیر این تبصره انجام شد و از این محل بیش از ۱۵۰ تا ۱۶۰ میلیارد تومان به استان بازگشت.

مدیرکل صمت خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: اقدام مثبت دیگر در حوزه اکتشافات، نقشه‌برداری هوایی بود که در بردسکن و سبزوار تا عمق ۸۰۰ متری مواد معدنی شناسایی شده‌اند و نتایج آن تا یک سال آینده استخراج و دارایی‌های استان به لحاظ مواد معدنی شناسایی می‌شود. این اتفاق نیز برای اولین بار در حال وقوع است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->